Gartner: - SuperOffice en av syv outsidere

Analyseselskapet Gartner Group trekker fram Une Amundsens selskap SuperOffice som en av syv outsidere i det europeiske CRM-markedet.

Finansavisen skriver om Gartner-analysen som sier at SuperOffice ASA er en leverandør som godt kan hevde seg i det europeiske markedet for salgsstøttesystemer.

Gartner spår at vi står foran en ny periode med mange oppkjøp og fusjoner i CRM-bransjen, etter et turbulent år med mange svake resultater.

SuperOffice og britiske Sage trekkes frem som to nisjeleverandører som har forutsetninger for å hevde seg i det europeiske markedet for bedrifter med typisk 100 til 200 brukere. Analyseselskapet gir samtidig det råd at bedrifter med opptil 50 brukere bør vurdere å investere i systemer fra mindre nisjeleveradører ettersom de ofte har mer passende løsninger enn de store leverandørene.

Svakheten, ifølge Gartner, er at de mindre selskapene også har begrenset geografisk representasjon, skriver Finansavisen.

Foruten Sage og SuperOffice, trekker Gartner frem nisjeleverandørene Point Information, Onyx, Pivotal og PeopleSoft som mulige konkurrenter til CRM-bjellesauene Oracle, SAP og Siebel.

Til toppen