Geelmuyden vil redigere selv

Internett gir bedrifter en mulighet til å styre informasjonen helt fram til leseren, uten at det sitter en eller annen sinnsforvirret journalist i mellom. Dette sier Hans Geelmuyden, som i løpet av et år vil bli best på Internett.

- En del av massemedia blir stadig mer uinteressant. Internett gir bedriftene mulighet til å styre informasjonen helt fram til leseren, uten at det sitter en eller annen sinnsforvirret journalist i veien. Selv om mange journalister lever i den vrangforestillingen at å komme i media er Nirvana for informasjonsbransjen, er det snarere vårt helvete, sier Hans Geelmuden i Geelmuyden.Kiese til digi:media.

Nå ser han for seg Internett som en mulighet for å komme litt nærmere paradis. Med selskapet Geelmuyden.Kiese Nye Medier har han tatt mål av seg til å bli best på informasjon over Internett i løpet av ett år.

- Interaktiviteten er enhver infomanns paradis. Internett vil flytte kommunikasjonen ut til kunden. Samtidig skaper det også nye utfordringer for bedriftene. Det å bli kontinuerlig utskjelt kan man jo bli ganske deprimert av.

Likevel ser Geelmuyden Internett som en billig kanal for toveiskommunikasjon med kundene. Selv om overgangen fra trykket informasjon til elektroniske medier krever en del omstilling i bedriftene, skaper det samtidig en medievirkelighet der enhver bedrift blir sin egen redaktør.

- Men for å skape troverdighet til den informasjonen som presenteres, må bedriftene forholde seg til en del journalistiske prinsipper i informasjonsarbeidet, sier Geelmuyden, som mener at Geelmuyden.Kiese i dag er best i Skandinavia på nettopp dette. Faktisk så gode at Norges største avis står på kundelisten.

- Et av de mest spennende prosjektene vi har på gang nå, er et designprosjekt for VG i samarbeid med New Media Science.

VG opplyser at designprosjektet dreier seg om utformingen av en logo.

Til toppen