Gimnes hedret av mediebransjen

Kampanje-redaktør Lasse Gimnes fikk årets hederspris under Mediaforums høstkonferanse på Geilo.

Siden 1984 har mediebransjen nesten hvert år delt ut en hederspris under høstkonferansen.

Vinneren må enten ha bidratt til å høyne mediefagets anseelse, ha drevet seriøs forskning eller god kommunikasjon av mediadata, eller på annen måte ha bidratt til å høyne nivået for faget.

I år var det Kampanje-redaktør Lasse Gimnes som fikk den gjeve prisen. Først og fremst på grunn av nettstedet kampanje.com, som Gimnes etablerte for et drøyt år siden.

Juryen mener dette nettstedet bidrar til å skape temperatur og debatt i bransjen, og Gimnes har ikke ligget på latsiden det siste året.

I likhet med de fleste av sine kolleger i Kampanje, står han opp ved femtiden hver morgen for å viderebringe de viktigste medienyhetene til sine lesere.

- Det viktigste er å ha temperatur og hurtige oppdateringer på nettstedet om morgenen - så får heller våre egne saker komme litt utpå ettermiddagen, forteller en fornøyd hedersprisvinner til digi.no.

Gimnes er ikke riktig sikker på om alle i bransjen var like glade for valget av hedersprisvinner, men satte stor pris på utmerkelsen. Trønderen feiret det hele med å ta frem snusboksen og legge inn en real pris.

I fjor var det Nina Hølke i MediaCom som vant Mediaforums hederspris.

Til toppen