Siden 1984 har mediebransjen nesten hvert år delt ut en hederspris under høstkonferansen.
Vinneren må enten ha bidratt til å høyne mediefagets anseelse, ha drevet seriøs forskning eller god kommunikasjon av mediadata, eller på annen måte ha bidratt til å høyne nivået for faget.
I år var det Kampanje-redaktør Lasse Gimnes som fikk den gjeve prisen. Først og fremst på grunn av nettstedet kampanje.com, som Gimnes etablerte for et drøyt år siden.
Juryen mener dette nettstedet bidrar til å skape temperatur og debatt i bransjen, og Gimnes har ikke ligget på latsiden det siste året.
I likhet med de fleste av sine kolleger i Kampanje, står han opp ved femtiden hver morgen for å viderebringe de viktigste medienyhetene til sine lesere.
- Det viktigste er å ha temperatur og hurtige oppdateringer på nettstedet om morgenen - så får heller våre egne saker komme litt utpå ettermiddagen, forteller en fornøyd hedersprisvinner til digi.no.
Gimnes er ikke riktig sikker på om alle i bransjen var like glade for valget av hedersprisvinner, men satte stor pris på utmerkelsen. Trønderen feiret det hele med å ta frem snusboksen og legge inn en real pris.
I fjor var det Nina Hølke i MediaCom som vant Mediaforums hederspris.