Når ePocket Handyman utvides med et grensesnitt mot Microsofts ERP-system Dynamics, kan håndverkere og teknikere få unna «papirarbeidet» enda raskere. (Bilde: ePocket)

Gir håndverkere mobil tilgang til ERP-systemet

ePocket Handyman tilbyr et standard grensesnitt mot Microsoft Dynamics.

ePocket Solutions har siden slutten på 1990-tallet levert løsninger der håndverkere og teknikere kan utføre «papirarbeid» på mobile og håndholdte enheter som legger data og rapporter rett inn i bedriftens sentrale systemer.

I dag kunngjør ePocket en vesentlig utvidelse av sin «Handyman» applikasjon for Windows Mobile, i form av et standard grensesnitt mot Microsofts to ERP-systemer i Dynamics-familien, det vil si Navision og Axapta.

Det innebærer at all ordrerelaterte data kan utveksles i begge retninger mellom det sentrale systemet og håndverkeren eller teknikerens Windows-mobil. Alt fra jobbregistrering og ferdigstilling til signering og overlevering av nødvendig kunde- og materiellinformasjon kan nå gjøres gjennom mobilklienten, heter det. Handyman-applikasjonen, som tidligere var begrenset til mobil ordrehåndtering, integreres nå fullt ut mot prosesser som ordreadministrasjon, materialforvaltning, fakturering og regnskapsføring.

Startmeny, ordreliste og sjekkliste i den norske utgaven av ePocket Handyman.
Startmeny, ordreliste og sjekkliste i den norske utgaven av ePocket Handyman.

Daglig leder Jarl Spandow i ePocket viser til erfaringer fra de første kundene, som tyder på tidsbesparelser på mer enn 50 prosent. Han mener at ePocket er først ute som mobil standardløsning for teknikere med grensesnitt mot Navision og Axapta.

Han forsikrer at løsningen gir full kontroll over hva individer og grupper i bedriften skal ha av tilgang til ulike typer informasjon fra sine mobiltelefoner. Han legger til at integrasjonen også egner seg for skreddersydde Navision- og Axapta-installasjoner.

ePocket har etter hvert utvidet virksomheten fra Norge til kontorer i Sverige, Tyskland, Danmark og Slovakia. Gjennom partnere er selskapet til stede i blant annet India og de baltiske landene. Handyman har 20 000 brukere fordelt på over 1400 kunder, hvorav 30 skal være i ferd med å integrere applikasjonen mot sine ERP-systemer. Blant kundene er bedrifter i alle størrelser, fra små håndverkerbedrifter og oppover.

Til toppen