Godt år for konsulentene i Tomato

IT-leverandøren Tomato flyter på virtualiserings-bølgen og kan notere seg for nok et år med stor fremgang.

IT-selskapet Tomato ble startet så sent som i 2003. De satser på å jobbe med virtualiseringsproduktene til VMware. Det er i vinden for tiden, og selskapet kan melde om en kraftig omsetningsvekst.

I 2005 omsatte selskapet for 44,1 millioner kroner, men i fjor økte det til 60,5 millioner kroner.

- Vi er veldig fornøyde med det vi har fått til i 2006, sier daglig leder Øyvind Hind Haug.

Han tror på videre vekst i år. Bare i løpet av årets første kvartal, økte selskapet staben fra 15 til 23 ansatte, samt at de åpnet to lokale avdelinger i Bergen og Sandefjord for å håndtere den videre veksten.

Tomato oppgir ikke resultattallene, men i 2005 fikk de et overskudd på rett i underkant av 1,6 millioner kroner av en omsetning på 44,1 millioner. Selskapet gikk med overskudd i både 2003 og 2004.

Det gjøres en rekke oppkjøp i norsk IT-bransje for tiden, men Tomato vil ikke være med på det løpet.

- Mange vil kjøpe tjenester av mindre spesialister, fordi vi er mer løsningsorienterte og har tid til en tettere kundeoppfølging. Våre konkurrenter kjøpes opp en etter en. Dette gjør det lettere for oss å utvikle en unik kultur i dette markedet, sier Hind Haug.

Til toppen