Google lanserer ny norsk Adwords-tjeneste

Søkegiganten Google tjener brorparten av sine penger på salg av små tekstbaserte annonser som vises ved siden av søkeresultatene.

Slike annonser har vist seg å være svært effektive for både annonsører og for Google. Annonsørene får vist sine annonser for potensielle kunder som er innenfor målgruppen, og Google får høyere inntekter fordi kundene er villige til å betale mer for å komme øverst på listen over relevante søk.

Her i Norge har imidlertid ikke søkeordannonser tatt helt av ennå, men det jobber Google med. Som en del av den satsingen lanserte Google i dag Adwords Business Pages i Norge.

Adwords Business Pages er en funksjon i Adwords Starter Edition, Googles annonseringsplattform som er rettet mot små- og mellomstore bedrifter som ønsker å prøve ut online markedsføring.

- Små- og mellomstore bedrifter uten nettsiden kan benytte Adwords Business Pages til å teste nettannonsering uten kostnaden ved å sette opp egne nettsider. Det er ingen gebyr på landingssiden, og den gir annonsører mulighet til å komme raskt og enkelt i gang med Adwords for å få bekreftet at det fungerer for bedriften, sier Jan Grønbech, sjef for Google Norge, i en pressemelding.

Til toppen