FORBRUKERTEKNOLOGI

Google med egen gravplass for nedlagte produkter

Bare en brøkdel har fått plass.

Inngjerdet gravplass for enkelte nedlagte Google-produkter i lokalene til Google Seattle.
Inngjerdet gravplass for enkelte nedlagte Google-produkter i lokalene til Google Seattle. Foto: Dana Fried, Google
Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
7. okt. 2019 - 18:00

Google er kjent for å lansere svært mange nye tjenester, for så å legge ned igjen alle som ikke blir noen stor suksess. Dette har fått en del til å dra paralleller til tv-serien «Game of Thrones». Ikke bli for knyttet til noen av tjenestene, for plutselig blir de avlivet. Det er en viss sannhet i dette.

En rekke av nedleggelsene har da også ført til fortvilelse og sinne fra brukere som har satt stor pris på tjenesten som legges ned. Google Reader, Picasa og Inbox er blant disse. 

Gravplasser

Utvikleren Naeem Nur lanserte tidligere i år The Google Cemetery, som lister mer enn 160 tjenester og produkter som Google har lagt ned.

Noen hos Google har nok blitt inspirert av dette, for i hovedlobbyen ved selskapets avdeling i Seattle, er det nå installert en fysisk gravplass for noen av selskapets forhenværende tjenester. 

Denne har nå blitt omtalt på Twitter av Dana Fried i Chrome-teamet til Google. 

Gravplassen inkluderer gravsteiner for blant annet Google+, Wave, Reader, Buzz og Picasa. 

Konsernsjef Allison Kirkby presenterte fredag Telia-tallene for siste gang. 1. februar over Patrick Hofbauer sjefsstolen i den svenske telegiganten.
Les også

Telias økonomi: Bedring, men fortsatt minusresultat i fjerde kvartal

Det er tvilsomt at denne minnelunden vil bli værende der i lang tid. Den er temmelig preget av at det er oktober og snart Halloween.

Hvilket nedlagt Google-produkt savner du mest?

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.