Google med ny form for søkespill

Snart kommer filmen om Da Vinci-koden, som i forkant får drahjelp fra Google på markedsføringen.

Romanen Da Vinci-koden har blitt liggende på toppen av bestselgerlistene fra den ble lansert i 2003.

Nå kommer den på kino, og som en forsmak på filmen har Google inngått en helt ny type markedsføringsavtale.

Google og Sony samarbeider om en serie av nettspill basert på romanen. Et nytt nettspill med gåter og symboler skal lanseres hver dag framover i 24 dager, som en nedtelling til filmlanseringen.

Spillene bygger på personene i Dan Browns bestselgende roman med bruk av symboler, koder, puslespill og videogåter.

Nettspillet byr på en rekke utfordringer, der spillerne må gjenskape det orginale for å finne et gjemt spørsmål. Spillet utfordrer også observasjonsevnen, ved at spillerne får se en rekke videoklipp som de senere skal svare på hva de har sett.

Når Da Vinci-koden er løst på nettet, vil Google utfordre spillerne med en ny gåte som vil kreve en av Googles tjenester for å kunne løse. Dette kan være alt fra et enkelt søk på Googles kart, Googles SMS eller Googles video.

Spillere som klarer å gjennomføre alle gåtene, kan vinne et besøk til Paris.

Til toppen