Gøy å kjøpe to liter juice på nettet for kun fem kroner

Netthandelportalen Funshopper er Hakon Gruppens siste stunt på nettfronten. Hensikten er å gjøre det lettere å finne fram i jungelen, og dermed fremme netthandelen i Norge.

Hakon Gruppen lanserer nå det de håper skal bli Norges mest kjente portal for internetthandel. Med Funshopper ønsker Hakon Gruppen å gjøre det enklere for kunder å finne frem i den jungelen som i dag eksisterer om du ønsker å handle på Internett, sier Gro Myking.

Hun er direktør for Hakon Marked og ansvarlig for Hakon Gruppens satsing på netthandel.

Hakon har til nå vært mest kjent for sin hjemmeleveringstjeneste av dagligvarer som inkluderer faks og telefon i tillegg til Internett. Men nå kommer altså en ny forbrukerportal.

Funshopper skal være veiledende og underholdende for forbrukerne, samtidig som den skal gi mulighet for en billigere og mer målrettet annonsering for nettbutikkene. Blant annet opplyser informasjonskonsulent Terje Gulbrandsen til digitoday at annonsørene skal få større plass til sine annonser som kan inneholde konkrete enkelttilbud. I tillegg velger annonsørene ulike tema til diskusjon. Dagens diskusjonstema er fotballjentene, sopp og fotball (RBK).

- Vi ser at mange nettbutikker sliter med store markedsføringsbudsjetter, lave inntekter og underskudd. Dette skader netthandelen generelt i Norge, noe vi ønsker å gjøre noe med, sier Myking i en pressemelding.

På nettportalen skal brukerne raskt kunne navigere seg frem til ulike tilbud og nettsteder med produkter og tjenester av ulike slag.

- Vi har allerede undertegnet avtaler med en lang rekke samarbeidspartnere. Dermed skulle grunnlaget for Funshoppers suksess være lagt, mener Myking.

Les også:


Rimi ikke lenger bare mat, men også bank
Slik lykkes nettbutikkene
Rimi-Hagen lurer deg på Internett

Til toppen