Gratis Internett fra Sense

Det fire mann store Sense Communications lanserer mandag gratis Internett.

Mandag lanserer Sense Communications gratis Internett. Selskapet, som for tiden består av fire ansatte blir dermed det første som tar innersvingen på kostnader knyttet til Internettbruk, annet enn det kundene må betale i vanlige tellerskritt. I tillegg lover selskapet gratis e-postsupport, e-post og raskere aksesstid.

Administrerende direktør i Sense Communications, Nadir Nalbant tar blant annet innersvingen på Telenor som for få uker siden lanserte FriSurf, med gratis abonnement med med høyere minuttpris enn vanlig.

- Vi har stor tro på dette produktet, sier Nalbant til digi.no, som sier at produktet, som kalles for Sense.wave, blir å finne i butikker fra mandag av. I første omgang er det produsert 25.000 CD-plater med programvare for produktet.

- Her er det bare lokaltalst og ingen ting annet, konstaterer Sense-sjefen.

Sense krever at kundene registrerer seg som kunder, men deretter koster surfingen ingenting annet enn det lokaltelefonileverandøren til kunden skal ha i minuttpris.

Bakgrunnen for at Sense velger å satse på Internett er at markedet i Norge består av relativt få aktører i et marked som vokser raskt. Nalbant sier at markedet der Telenor Nextel, Tele 2 og Telia dominerer ventes å vokse fra 600 millioner kroner i 1998 til 1,7 milliarder kroner i 2001, med en enda større kundevekst fra 400.000 i 1998 til 1,1 millioner i 2001.

- Derfor er det naturlig og smart av oss å gjøre dette nå, sier han, og legger ikke skjul på at Sense også satser på gratis Internett for å bygge opp en base over kunder som selskapet senere kan tilby flere produkter til.

Sense har bygget opp produktet i samarbeid med samarbeidspartnere som Microsoft, ElTele og Mogul, og sistnevnte selskap arbeider for tiden med å bygge opp en portal som senere skal knyttes til tjenesten, men Naldant sier at en ikke planlegger å binde kunden opp til en bestemt hjemmeside. Det er nyetablerte Uunet som leverer aksessen til Sense sitt Internett-produkt.

Satsingen på Internett er i første rekke en investering for Sense, men selskapet regner også med inntekter fra Internett i første rekke fra samtrafikk med de selskapene selskapet lager lokaltrafikk til.

Internett-pakkene blir å finne i butikken fra mandag, og lanseres ved at det gjennomføres reklamekampanjer i radio, TV og på nettet. Blant annet vil CD-platene bli å finne i Elkjøps butikker.

- Vi vil gjerne like å vite hvem som slår denne løsningen, sier Nalbant om selskapets første produkt noen sinne.

Mye av det vi kommer med ut over høsten er et resultat av den jobbingen som skjedde i gamle Sense før konkursen, selv om Internett-pakken er et resultat av egen jobbing.

Sense-direktøren understreker at selskapet har valgt timingen av produktet med omhu. -Vi er nødt til å lansere dette nå, understreker Nalbant, som sier at selskapet har operert uanhengig av andre tilbud som Telenors FriSurf.

- Nå er tiden inne, konstaterer Sense-sjefen.

Dette er Sense.wave:
- ingen faste avgifter

- gratis registrering

- gratis aksess

- gratis e-post

- rask aksesstid

- 24 t. telefonsupport på 815 nummer

- gratis e-postsupport

- hjemmesideområde (kommer snart)

- betaler bare lokaltakst

- leveres av verdens største internetleverandør (Uunet)

Kilde: Sense Communications

Til toppen