BEDRIFTSTEKNOLOGI

Gratis ringekort til skuffede SMS-brukere

Telenor Mobil medgir at det har vært uklart hvor lenge RingKontant-kundene kunne benytte seg av GSM-tekstmeldinger uten å betale. Selskapet vil nå kompensere tekst-kundene ved å dele ut et gratis ringekort på 150 kroner til de kundene som kontakter kundervice.

Frode Eriksen
20. okt. 1998 - 13:00

Dette sier informasjonsdirektør i Telenor Mobil, Elisabeth Gjølme, til digi.no.

Hun sier at det har vært uklart hvor lenge RingKontant-kundene skulle få gratis tilgang til GSM-tekstmeldinger.

Noen har fått vite "inntil videre", mens andre har fått vite "ut året".

- Dette vil vi nå kompensere for ved at de brukerne som har brukt tekstmeldinger, får tilsendt et gratis ringekort pålydende 150 kroner, sier Gjølme.

Av Telenor Mobils 213.000 RingKontant-kunder er det 25 prosent som har brukt tekstmeldinger, men Gjølme sier at selskapet i praksis ikke vil skille på de som har sendt tekstmeldinger eller ikke av kontantkortkundene.

Hun har forståelse for at kundene reagerer, og Telenor har både fått direkte tilbakemeldinger og observert hva kundene har sagt om at gratis-tjenesten er avsluttet.

- Vi ble overrasket over hvor godt denne tjenesten slo an, sier Gjølme.

Kompensasjonen er imidlertid ikke gratis for Telenor Mobil: Om alle RingKontant-kundene kontakter selskapets kundeservice, må Telenor Mobil utgiftsføre kontantkort pålydende 32 millioner kroner.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.