Gravlegger Yelo etter fire måneder:

Etter oppkjøpet av Findexa og Rosa Index, gravlegger Eniro nå en rekke merkenavn, blant annet nystartede Yelo.

I går offentliggjorde svenske-eide Eniro som står bak blant annet portalen Sol.no og søkemotoren Kvasir sine planer om en omfattende opprydning.

For Eniro sitter nå på en lang rekke merkenavn etter oppkjøpene av Findexa/Gule Sider og deres konkurrent Rosa Index. Samtidig med oppkjøpene lanserte Eniro sent i fjor høst søkemotoren Yelo.

Nå legges Yelo ned og samtidig gravlegger Eniro også Findexa og Rosa Index-navnene, opplyser selskapet i en pressemelding.

Eniro skal nå hete Findexa/Eniro Norge.

- Vår strategi er å rendyrke de sterke posisjonene vi har våre markeder, og med topposisjoner innenfor web- og katalogsøk står vi godt rustet for kampen om brukerne, sier administrerende direktør Wenche Holen i Findexa / Eniro Norge.

De to selskapene, som formelt ble slått sammen 5.desember i fjor, endte med en samlet omsetning på rundt 1,8 milliarder kroner i 2005, herunder med landets største online-omsetning. ”Nye Eniro Norge” har nesten 1300 ansatte og medie-Norges største salgsorganisasjon.

Hva resultatet ble opplyser ikke selskapet i pressemeldingen.

Til toppen