Grønbech slutter i AdLink

Jan Grønbech (bildet) slutter som toppsjef i AdLink bare noen få måneder etter at nettannonseselskapet overtok konkurrenten DoubleClick.

Det er Dagens Næringslivs nettavis som skriver dette.

- Jeg har kommet til et naturlig veivalg, etter å ha jobbet med Internett siden 1995, sier Grønbech til dn.no.

Det var i slutten av januar det ble klart at Jan Grønbech ble foretrukket som sjef i det fusjonerte AdLink/Doubleclick, og at den forrige AdLink-sjefen Runar Lie måtte finne seg annet å gjøre. Det var styret i det tyske morselskapet som kom til denne beslutningen. Grønbech hadde tidligere uttalt til digi.no at han ville slutte hvis han ikke ble sjef i "nye" AdLink.

Runar Lie ble ikke orientert om lederskiftet fra styret, men først ad omveier.

I midten av mars ble det klart at det tyske eierselskapet gikk med på å gi en økonomisk kompensasjon til Lie for måten lederspørsmålet ble håndtert på. Innholdet i avtalen er etter det digi.no forstår ikke offentlig.

Overfor digi.no uttalte Lie tidligere i vinter at han syntes de tyske eierne "i liten grad har kommet med innrømmelser i forhold til det som er foregått", men at kompensasjonsavtalen som senere ble inngått var innrømmelse god nok.

- Det har vært en dialog mellom oss over en lengre periode, og jeg er glad vi endelig ser ut til å ha kommet til enighet, sa han.

Det er foreløpig uklart hvem som overtar som AdLink-sjef etter Grønbech.

Les også:

Til toppen