RESULTATERFINANS

Gründernes hvite ridder

Konsulentselskapet PriceWaterhouseCoopers skal ta et godt grep rundt nystartede Internettselskaper. Nå skal konsulentselskapet gjøre seg rik på å klekke ut dotcom selskaper.

Sigvald Sveinbjørnsson
8. mars 2000 - 10:48
PriceWaterhouseCoopersPetter Klepppe







digi.no.





Sports-mailfotball247.com
Les:
Store planer for Mini-Jacobsen

Sports-mail gjorde en avtale med PriceWaterhouseCoopers som innebærer at konsulentselskapet får retten til å kjøpe 2 millioner aksjer innen en ettårsperiode. Til gjengjeld skal PriceWaterhouseCoopers hjelpe selskapet med å bygge e-handelskonsepter og lansering i England.

Det andre selskapet PriceWaterhouseCoopers har engasjert seg i er ASP-selskapet Network Computing. Konsulentselskapet tror at ASP-markedet skal bli fire ganger så stor som ERP-markedet var på sitt høyeste (SAP, Baan), og da er det forståelig at selskapet ønsker å gjøre penger på "snill onkel-virksomhet" for idérike gründere.

Les:
Silicon Valley melker 40 prosent av investeringene
Nye medier større enn gamle i New York
Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.