Gullrush til Internett-konkurranse

At nordmenn venter til like før siste frist er ingen nyhet. At så mange som 200 nettaktører kommer i siste liten, gjør arrangøren lykkelig.

For én uke siden skrev digi.no at i overkant av 20 bidrag var sendt inn til årets, norske Internett-konkurranse, Gulltaggen.

Da digi.no summerte i morgentimene i dag, var det sendt inn 216 bidrag. Det innebærer at den ferske arrangøren INMA har mer enn doblet budsjettet på 100 påmeldte bidrag og 120.000 kroner i bidrags-omsetning.

- Da det i år koster penger å sende inn bidrag til Gulltaggen, hadde vi forsiktig budsjettert med 100 betalende bidrag. Det faktum at vi nå har over 200 viser at det er et skrikende behov for en egen pris for interaktiv marketing, sier Terje Gaupseth, leder av INMA, i en pressemelding.

I fjor var det gratis å melde seg på og da kom det inn 400 bidrag. I år er påmeldingsavgiften 1.200 kroner for de fem første bidragene og 1.000 kroner fra nummer seks og oppover.

Og nå har INMA fått vann på mølla.

Organisasjonen, som først og fremst fokuserer på de kommersielle mulighetene innen interaktive medier, forlenger fristen til midnatt i morgen. Egentlig gikk påmeldingsfristen ut sist fredag.

Gaupseth tror at den spissede profilen, som blant annet en innsender i digi.no har stilt seg kritisk til, har hatt effekt.

- Med INMA som ny avsender er Gulltaggen nå i større grad enn før en reklamepris, og den nye profilen er i samsvar med INMAs visjoner og virke. Til tross for kraftig investering i reklame på Internett, er det fortsatt et stykke igjen før mediet får en fortjent andel av reklamebudsjettene. INMA ønsker i enda større grad å få interaktiv marketing på dagsordenen, og da er det akkurat nå viktig å engasjere kreatørene og skape nye reklamehelter, sier Gaupseth.

    Les også:

Til toppen