Gulltaggen-vinnere blir med i Cannes

Gulltaggen 2003 premierer nytenkning innen interaktiv markedsføring og tar med TV på kjøpet. Og i år kan det bli Cannes-tur på vinnerne.

Gulltaggen 2003 går av stabelen 9. april på Sentrum Scene.

Fra i dag av er det mulig å melde på arbeider til nettstedet, melder INMA (Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring) i en pressemelding. INMA er den nye eieren og arrangøren av Gulltaggen.

Dermed får har årets konkurranse full fokus på interaktiv markedsføring, noe som gjenspeiles i priskategoriene.

Det er femte år på rad Gulltaggen arrangeres, og hovedmålset er å premiere nytenkning, kreativitet og innovasjon innenfor interaktiv markedsføring. Kategoriene er ferdigdefinerte, og fra å ha vært en ren internettkonkurranse, vil årets Gulltaggen i år også favne interaktiv TV-annonsering.

Konkurransen omfatter bidrag som er produsert helt frem til fredag 14. mars, og fristen for innsendelse er satt til samme dato.

Nytt av året er også et samarbeid med Cannes Lions som resulterer i at alle vinnerjobbene blir påmeldt til Cannes Cyberlions, uten kostnader for vinneren.

I år som i fjor vil alle bidragene publiseres på nettstedet og publikum vil også kunne stemme på sin favoritt.

- For hele Internett-Norge, både annonsører, mediebyråer, reklamebyråer og ikke minst brukernes opplevelse er arbeidet med å utvikle og promotere interaktiv markedsføring viktig. For INMA er Gulltaggen derfor et svært viktig arrangement for å vise dyktigheten og bredden innen interaktiv markedsføring i Norge, sier daglig leder i INMA, Terje Gaupseth, i en pressemelding.

- Med årets kategorier og samarbeidet med Cannes Lions håper vi at Gulltaggen får en tydeligere profil og målsetning, og at vi i ennå større grad kan bidra til å fremme kreativitet og nytenkning, som fortsatt er Gulltaggens visjon, sier han.

Til toppen