Hackere i massive angrep mot Oracle

Oracles "Unbreakable" kampanje har ført til en tidobling av tallet på ukentlige innbruddsforsøk, til 30.000. - Typisk at vi er frekke, skrytende og utfordrende, sier selskapet.

Etter at Oracle lanserte sin markedskampanje "Unbreakable" i slutten av oktober, har tallet på innbruddsforsøk økt fra 3000 i uka til 30.000. Ingen av hackerne har greid å bryte seg gjennom sperringene på selskapets nettsted.

Kampanjen er formelt sett ingen invitt til hackere om å prøve seg, og det vanker ingen premie - snarere en anmeldelse - for den som skulle lykkes. Den har kostet 30 millioner dollar hittil, og selskapet akter å bruke ytterligere 70 millioner. Ikke bare strømmer hackerne til. Også den legitime responsen skal være enorm.

Oracle-sjef Larry Ellison sier han ble advart at slagordet "unbreakable" ville utfordre hackere fra hele verden.

- Det er ikke meningen at folk skal lykkes å bryte seg inn hos oss, var Ellisons svar.

- Det er forskjellen mellom oss og spillboksleverandører.

Overfor Reuters beskriver nestleder Mark Jarvis kampanjen som "helt i vår stil" - "litt frekt, litt skrytende, litt utfordrende".

Til toppen