Håper å få bedriftene på kroken

Næringslivsdirektøren i Trondheim vil bruke Internett til å markedsføre kommunen overfor norske bedrifter. Han håper å lokke til seg næringslivsaktører fra hele Norge.

Trondheim kommune har siden oktober 1995 jobbet med å samle byen på Internett. Nå har de endelig maktet å putte relevant informasjon om næringsliv, kultur, reiseliv, utdanning/forskning og kommuneinformasjon på ett nettsted.

- Vi håper denne tjenesten kan fungere som en slagkraftig presentasjon av Trondheim som en raus og åpen by som har mye å tilby innbyggere og reisende, sier næringslivsdirektør Trygve Gudde i Trondheim kommune. Han ønsker at tjenesten frister bedrifter til å flytte virksomheten til byen.

- Vi har satset på Internett for å vise resten av Norge hvor velegnet Trondheim er for etablering og investering, sier Gudde. Næringslivsavdelingen i kommunen har derfor lagt ut informasjon om støtteordninger for næringlivet på nettstedet.

Samarbeidspartner på prosjektet har vært Internet Aksess i Trondheim som allerede våren 1995 la ut en byguide på nettet i samarbeid med reiselivet i byen. Byguiden inngår nå i kommunens totale satsing og etterhvert vil det også bli utviklet en helhetlig engelsk versjon for hele den kommunale samlingsplassen.

Til toppen