Hello-kundene velger bort Netcom

Nadir Nalbant hisser på seg NetCom når han sier at nesten alle Hello-kundene velger Telenor.

Mobiloperatøren Hello lar kundene velge om de vil bruke Telenor eller Netcoms nett når de kjøper abonnement hos selskapet.

– Så godt som alle velger Telenor, sier gründer Nadir Nalbant til Finansavisen.

Hello tar samme pris uavhengig av hvilken underleverandør kundene ønsker å bruke.

– Det vi opplever er at kundene ønsker gode bedriftsløsninger, som NetCom er flinke på, men med Telenor-dekning. 98 prosent av våre kunder har valgt Telenor, sier Nalbant til Finansavisen.

Hello er nå i en rettslig konflikt med Netcom om bruken av merkevarenavnet «Hello Trådløst Bedrift». Netcom mener at det er en kopiering av deres etablerte merkevare «NetCom Trådløs Bedrift».

– Jeg tror det er slik at kundene kjøper det selger selgeren selger, sier Guri Wormdahl, informasjonssjef i NetCom til Finansavisen.

Nalbant på sin side hevder at Hello ikke påvirker ikke kundene i hva de ønsker å velge.

Til toppen