Henning Dahl til USWeb

USWeb/CKS Norway har sikret seg nåværende assisterende direktør Henning Dahl som ny partner i selskapet. Dahl har de siste årene arbeidet med Aftenpostens rubrikksatsning FINN.

- Jeg slutter nå etter seks og et halvt år i Aftenposten, sier Dahl til digi.no. - Det er en beslutning som har modnet over tid, det er vel ikke bra å bli for stuevarm heller.

Han skal starte i internettselskapet USWeb/CKS som driver med rådgivning på det norske nettmarkedet.

Til tross for at han forlater papirmediet Aftenposten (riktignok den interaktive delen av den), og går over til en sterkt internettorientert rådgivningsbedrift, har ikke Henning Dahl mistet troen på Aftenpostens fremtid i rubrikkannonsemarkedet.

- FINN er i ferd med å få samme posisjon på nett som i avis, sier Dahl. - Nå bygges også merkevaren FINN opp i avisen, dette er en kjempespennende strategi. Dermed blir FINN uavhengig av kanaler, og vi behandler ikke Internett som noe spesielt.

Den eneste bekymringen han har for Aftenpostens fremtid i rubrikk er knyttet til om konsernet har mage nok til å stå løpet ut, og ikke lar dårlige resultater dempe satsningsviljen for mye.

Dahl får aksjeopsjoner i USWeb.

Til toppen