BEDRIFTSTEKNOLOGI

Hilser erkerivalen "velkommen etter"

Gateway 2000 møter sin nye konkurrent på build-to-order-markedet, Compaq, med en omfattende reklamekampanje der hovedbudkspapet er: "Velkommen etter!"

Caspar Lund
15. juli 1997 - 16:40

Med teksten "Kjære Compaq, velkommen til build-to-order markedet. Har du noen spørsmål, vær vennlig å ring 1-800-GATEWAY" prøver Gateway å sko seg på Compaqs etablering på deres marked. Dette skriver ZDNN i sitt internettmagasin idag.

Dette er en gjentagelse av Apples strategi da IBM lanserte PCen i 1981. Da ønsket Apple IBM "velkommen" med store annonser over hele USA.

- Vi vil bare drive litt gjøn med med dem, sier Jim Taylor, nestsjef for global markedsføring i Gateway 2000.

Mens Compaq prøver å gjøre plass til enda en tilbyder på build-to-order-markedet, seg selv, akter Gateway å etablere seg på Compaqs hjemmebane. Dette skal de klare etter at de forrige måned kjøpte Advanced Logic Research, en bedrift som selger gjennom distribusjon.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra