HP bak bedre kundeservice hos NetCom

NetCom tror de har et konkurransefortrinn i en driftsløsning basert på HP OpenView.

Løsningen skal gi NetCom reduserte kostnader og mer fleksibel kontroll over teknologiressursene. Selskapet mener det igjen gir et konkurransefortrinn ved at den lar det tilby bedre service til sine kunder.

Det var spesielt integreringen av IT og telesystemene som gjorde at valget falt på OpenView fra Hewlett-Packard, heter det i en pressemelding.

OpenView-prosjektet i NetCom tok bare fire måneder før det kom i full drift. Medarbeidere fra HP og NetCom arbeidet tett sammen.

HPs programvareløsning vil overvåke alle NetComs nett-tjenester, og vil også kunne benyttes til utvikling av nye tjenester. NetComs datalagringsløsning vil integreres, og det vurderes nå å bruke HPs løsning til overvåkning og testing av SMS- og MMS-tjenestene i nettverket. Dette vil kunne hjelpe NetCom å simulere forskjellige bruksmønstre, slik at selskapet kan evaluere behovene og foreta løpende beslutninger med hensyn til kapasitet.

I Norge har HP OpenView hatt en gjennomsnittlig vekst på 40 prosent per år gjennom de siste åtte årene, ifølge Kristian Borge-Jensen, programvareansvarlig i HP Norge.

Til toppen