Hvas hoppet av navneplaneten

Fem måneder var lenge nok for NamePlanets markedssjef Sverre Hvas (bildet). Han hoppet av da selskapet flyttet til London.

Sverre Hvas hadde en kort karriére som markedssjef for den norske e-posttjenesten NamePlanet. Han var med fra november til en måneds tid etter lanseringen i februar.

Hvas sin rolle i NamePlanet var å finne en strategi som skulle skaffe tjenesten flest mulig brukere. Der gjorde han en god jobb, og vekstraten var meget høy.

Les:


250.000 har sin.utrolig.personlige@adresse.no

Allerede før jul ble det bestemt at selskapet skulle flytte hovedkontoret sitt til London. Markedsmessig var det best slik. Da kom man nærmere kompetente medarbeidere og villige investorer, mente ledelsen.

Selve flyttingen foregikk en uke etter påske, og nøkkelmedarbeiderne er nå plassert i leide kontorlokaler i Regus-stil sentralt i London. Men ikke Hvas. Han trengte noe mer konkret og håndfast å forholde seg til.

- Jeg skal bli pappa om en ukes tid, og det passet ikke å flytte til London akkurat nå. Ikke på de premissene, sier Hvas og legger smilende til at han ikke er 23 lenger...

Dessuten manglet det ikke på gode tilbud andre steder. Hvas er nå ansatt som daglig leder i to selskaper. Det ene er Brandmark Consulting, det andre er hemmelig et par uker til.

- Sier jeg navnet, skjønner du med en gang hva det er, sier Hvas.

Ut av NamePlanet har han tatt med seg informasjonsansvarlig Hans Petter Stub, som han også tok med seg inn der. Og inn i Brandmark. Det ser ut til at Stub henger på Hvas som et frimerke.

- Vi er et godt team, sier Hvas selv om den saken.

Det er Anders Thunold-Hanssen som startet Brandmark i august i fjor. Nå er Hvas ansatt som daglig leder, og Thunold-Hanssen skal være "master mind" og faglig ansvarlig. I tillegg til Stub, er det ytterligere én ansatt.

- Det vil bli flere utover høsten, sier Hvas.

Brandmark Consulting jobber med å "finne sjela til de selskapene de har som kunder", som Hvas uttrykker det. Og i tillegg til denne jobben har han leid seg ut som daglig leder til to BI-studenter som mangler erfaring, men har en god forretningsidé.

- De trengte litt mer tyngde, og jeg syntes konseptet hørtes spennende ut.

Dette konseptet kommer digi.no tilbake til når tiden er moden.

Til toppen