Hvordan Idioter Tester Suksess (HITS)

Hits er Hvordan Idioter Tester Suksess. Dette mente flere mediaeksperter under konferansen CMP Networked Economy Conference i Virginia.

– Hits står for How Idiots Track Success, sa Katharine Paine fra det internasjonale konsulentselskapet Delahaye Group Inc, som en innledning til CMP Networked Economy Conference.

Hun sa videre at problemet var at reklamebransjen så på Internett som et nytt medium på linje med fjernsyn, som de kunne kontrollere.

– Det er ikke et nytt medium, det er en markedsplass.

Paine sa også at selskaper på Internett er for lite flinke til å benytte de mulighetene Internett gir for å få informasjon om brukerne.

– De siste årene har vi snakket med flere dusin selskaper ukentlig, og tilbudt dem psykografiske profiler av brukerne basert på et enkelt registreringsskjema. Men de fleste nettstedene ønsker heller lå telle hits.

Hunter Madsen, som er leder for markedsavdelingen til Hotwired, sa seg enig med Paine.

– Om alt måles etter hits har vi et problem. Internett-annonsering er i dag undervurdert, og den bør lages etter modeller fra direkte markedsføring heller enn modeller fra massemediene, sa han.

Pressemeldinger fra CMP kan hentes på CMPs nettsted.

Til toppen