Icon kjøper fransk konsulentselskap

Et av Europas største Internettselskap, Icon Medialab, tar over det franske konsulentselskapet CB&J (Cara, Broadbent and Jegher), som er ledende på samhandling mellom menneske og maskin.

Icon Medialab tar over det franske konsulentselskapets fire ansatte, samt alle kundene.

- HCI (Human Computer InteractionI), eller samhandling mellom menneske og maskin, er avgjørende for om en webside blir vellykket eller ikke, og Icon Medialab er i dag et av de få selskaper som tilbyr denne ekspertisen, sier den franske Icon-sjefen Romain Nouzareth i en pressemelding.

Ulf Dahlsten, konserndirektør i Icon Medialab International, sier i pressemeldingen at selskapets mål er å ha eksperter på alle kompetanseområder innen e-handel. Dette omfatter kompetanse innen forretningsrådgivning, teknologi, design og kommunikasjon, merkevarebygging, samhandling mellom menneske og maskin, statistikk og analyse.

Stefana Broadbent er utpekt til sjef for HCI-virksomheten, og Daniel Källander skal være sjef for teknologi-virksomheten.

Til toppen