Ønskemålet for omorganiseringen er å få en mer fleksibel organisasjon og større faglig dybde ved de fire europeiske analysesentrene i København, opplyser Per Andersen, administrerende direktør for IDC Scandinavia.
Dette er hovedpunktene i IDC Scandinavias nye organisasjonsstruktur:
- Carsten Schmidt blir ny salgs- og markedssjef, med ansvar for salg og markedsføring i Danmark, Sverige og Norge. Schmidt er også utnevnt til Business Development Manager for det norske marked, og får ansvaret for å bygge opp IDCs virksomhet her på berget.
- Susannne Arildsen blir ny senioranalytiker med ansvar for Nordic Software & Services-gruppen.
- Kirsten Ludvigsen får jobben som senioranalytiker med ansvar for Nordic Systems and Peripherals-gruppen.
- Stefan Williamson tar på seg ansvaret for Nordic Telecommunications & Internet-gruppen. Også han er senioranalytiker med bakgrunn fra IDCs kontor i Stockholm der han i hovedsak har beskjeftiget seg med lokalnett-, Internett- og telekom-analyser.
- Anders Elbak og Naja Burkal er ansatt som henholdsvis PC-analytiker og såkalt periferanalytiker for Danmark og Norge.