IFS etablerer nytt kompetansesenter

I forbindelse med økt satsing på detaljister, etablerer IFS et nytt globalt kompetansesenter i Skandinavia.

IFS offentliggjør en videreutvikling av IFS Applications for detaljister, grossister og distributører, med ny standardfunksjonalitet for dette segmentet. Løsningen omfatter alle operative hendelser, avansert planlegging samt POS- og WMS-integrasjon. IFS satser på syv definerte bransjer.

Detaljhandel, grossister og distribusjonsselskap representerer 20 prosent av kundebasen som IFS har bygget opp i Skandinavia de siste 10 år. Eksempler på slike kunder er BYGGmax, Stadium, Systembolaget, Felleskjøpene, AK-maskin, Jotun, Vinmonopolet, Jensen, Oriflame, Kronas Droghandel og Cloetta.

IFS melder samtidig at det er etablert et nytt globalt kompetansesenter i Skandinavia. Senteret har bidratt til å vinne nye internasjonale kunder som Tuincentrum Overvecht og Hama GMBH i konkurranse med SAP.

– Dette markedssegmentet vokser og vi har allerede sett at internasjonale kunder benytter vårt skandinaviske IFS-kompetansesenter, sier IFSs konsernsjef Alastair Sorbie i en pressemelding.

IFS-løsningene kan håndtere ekstremt store datamengder, og skal gi enkel integrasjon med markedets beste systemer innenfor POS (Point Of Sale), lagerhåndteringssystem (WMS) og alle typer av håndholdte terminaler. IFS tilbyr flersteds (multi-site) funksjonalitet: Det skal bidra til å minske risikoen for feil knyttet til planlegging, øke effektiviteten i leveransekjeden og gi raskere gjennomløpstid i hele verdikjeden.

Til toppen