Handels- og Sjøfartstidende
Les mer om Dagens Næringslivs internettplaner:
DN satser på Norges første næringslivsportal
Kommer med mye større utvalg av nyheter og underholdning
Stein Thore Gran, redaktør i Handels- og sjøfartstidende, sier til digi.no at aviskonsernet har et mål om å være tilstede på alle de kanaler leseren ønsker å nå dem.
- Dette betyr at vi vil inn på WAP og Internett med flere av avisene. Men i begynnelsen er det Dagens Næringsliv det skal satses på, sier Gran til digi.no
Planen er at dn.no skal bli den ledende portalen for alt innen børsinformasjon, nyheter og tjenester. Dagens Næringsliv har store ambisjoner om å levere tjenester og verktøy på nettportalen, og heller vektlegge fokus på nyheter i andre kanaler.
Handels- og sjøfartstidende valgte sin Internett- partner, Information Highway, etter en "arkitektkonkurranse" blant flere tilbydere.
Information Highway ble etablert i Norge etter kjøpet av Interaction Design. Sist uke ble det offentliggjort at Information Highway-konsernet også kjøper opp Connecta, et svenskbasert Internett-konsulentselskap.
Norges Handels- og sjøfartstidende, som gir ut Dagens Næringsliv, vil og løfte flere av sine aviser opp på Internett. Etter hva digi.no erfarer er det først og fremst oljeavisen Upstram, shippingavisen TradeWinds og fiskeriavisen Fiskaren som vil få en større satsing på nettet.
Prosjektet har en ramme på ett år, men synbare resultater på WEB-sidene vil komme endel før. Markedssjef i Information Highway, Eiliv Mæhle, sier til digi.no at det vil bli lansert en del tilleggstjenester om ikke alt for lenge.
- Vi kommer til å gjøre noe på WAP, det er jo ikker akkurat "Rocket Science," sier Mæhle til digi.no.
Les:
Interaction Design blir svensk