Infoseek med intelligente kanaler

Mandag lanserte Infoseek en ny versjon av sin nettkatalog. Med intelligente kanaler vil Infoseek nå gi deg de nyhetene og annonsene du vil ha uten å dytte de på deg.

- Push-teknologi er en av de mest oppskrytte teknologiene vi har hørt om, sa Infoseeks administrerende direktør Harry Motro under nylanseringen. For å gi folk presis informasjon, er det ikke push, men pull som er svaret, mente han. Folk må selv definere hva de ønsker når de ønsker det.

Derfor har Infoseek i sin nye versjon av søkekatalogen lagt til "intelligente kanaler" der relevante artikler, annonser og nyhetsgrupper presenteres sammen med søkeresultatet. Dette skal øke sannsynligheten for at nettbrukerne finner det de leter etter i sine søk.

I den nye tjenesten fra Infoseek er det lagt inn femten slike kanaler som spenner fra "Det gode liv" og "Helse" til "Forretningsliv" og "Sport".

Infoseek har inngått avtaler med et femtitall tjenesteleverandører for å presentere disse innenfor de ulike kategoriene. Når en nettbruker søker gjennom den nye tjenesten, skal resultatsiden ikke bare vise opp søkeresultatet, men også den kanalen som ligger nærmest det relevante innholdet.

- Dette er ikke bare snakk om nettsurfing eller søking. Vi vil levere det beste innholdet pakket inn i en kontekst, sa Motro.

Til toppen