RESULTATERFINANS

InfoStream: - Vi forholder oss til avtalen

InfoStream ASP mener lisensavtalen med DoubleClick er gyldig. Selskapet er nå sterkt forundret over DoubleClicks fremgangsmåte. Men de avviser glatt at selskapet nå ikke har en annonseløsning til sine kunder.

Sigvald Sveinbjørnsson
17. aug. 2000 - 07:35
DoubleClickInfoStream ASP
Les om bakrgunnen:
DoubleClick forbannet på Infostream
Infostream dumper NetGravity

Real Media

DoubleClick mener at InfoStream ASP skal stenge ned sin Adserver-løsning øyeblikkelig.

InfoStream ASP leverer annonseplasseringsløsninger til blant annet digi.no, ITavisen, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Adresseavisen. og annonseselskapet WebAd.

- Det er direkte feil at vi ikke har noen annonseplasseringsløsning. Vi forholder oss til lisensieringsavtalen. Den sier at lisensen er evigvarende, og at kontakten overdras automatisk ved fusjoner og oppkjøp. Dette var tilfellet da InfoStream kjøpte opp SOL System, sier Magne Steier til digi.no.

Han er produktsjef for ASP delen i Infostream.

Lisensavtalen mellom daværende SOL System og daværende NetGravity ble undertegnet 21. august 1997. Siden har selskapene blitt kjøpt opp av respektive InfoStream og DoubleClick.

Magne Steier og Infostream ASP er forundret over måten DoubleClick har kommunisert forretningsbruddet på.

- Vi er forundret over måten DoubleClick har kommunisert kunde-leverandørforholdet i denne saken. Dette har gått gjennom pressemeldninger. Dette er en særdeles uvanlig forretningspraksis og ikke et eksempel til etterfølgelse, uttaler Steier.

Særlig reagerer han på at DoubleClick ber kunder av Infostream ASP- som bruker annonsesystem fra Infostream ASP- ta kontakt med selskapet.

- Når det gjelder Matthew Colebourne sitt utspill vedrørende at kundene skal kontakte DoubleClick direkte, så vil vi presisere at dette utspillet er uten betydning. Forretningsforholdet eksisterer mellom Infostream ASP og kundene våre, og ikke mellom DoubleClick og våre kunder, skriver Steier i en mail til digi.no.

Steier sier til digi.no at han ikke frykter DoubleClick.

- Vi har vårt på det tørre, sier han.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra