Ingen dataforbindelse hos NetCom

NetComs hovedsvitsj var ute av funksjon i en halvtime tirsdag ettermiddag. Selskapet ble nærmest lammet, men kundene kunne ringe uforstyrret.

Informasjonssjef i NetCom, Guri Wormdahl, sier til digi.no at nettverksproblemet skyldtes at hovedsvitsjen gikk i stå, noe som igjen førte til at ingen av selskapets systemer fikk tilgang til serveren.

For selskapets kunder fikk dette ingen annen betydning enn at en ikke fikk noe fornuftig ut av selskapets kundeservice, som ikke kunne si annet enn at en ikke hadde forbindelse med serveren. Etter vel 30 minutter fungerte det hele igjen tirsdag ettermiddag.

Wormdahl sier at dette også har berørt selskapets Internettkunder.

En av digi.nos lesere spør i en e-post til redaksjonen; "Hvorfor legger de ALDRI ut beskjed om dette pa sin internett site?"

- I dette tilfellet, svarer Wormdahl, så hadde vi rett og slett ikke kontakt med serveren.

Til toppen