Det eneste som da er igjen av Boo.com er den intellektuelle kapasiteten til de gjenværende ansatte, varemerket og nettsidene. Hvor mye dette er verd er ikke godt å si.
Les om konkursen:
Kø for å kjøpe nettfiasko
Totalkollaps for Boo.com
Men flere av de interesserte hadde kastet kortene og forlot Boo.com-ruinen. En av disse er den kontroversielle, franske finansmannen Bernard Arnault, som har pumpet betydelige summer i Boo.com før fallet. Flere hadde spekulert i at han ville kjøpe selskapet for en billig penge etter konkursen og dermed redde Boo.com. Arnault forlot London og Boo.com, melder The Observer.
Det tyske sportsselskapet Adidas og den italienske klesgiganten Benetton har også vært inne i bildet sammen med den britiske Internett-leverandøren Freeserve. Disse har også skygget banen. Grunnen er at Boo.com rett og slett ikke er noen ting, siden de har out-sourcet logistikk og ordresystemet - selve infrastrukturen i selskapet.
Hva Ernst Malmsten, med-gründer i Boo.com og resten av selskapet har brukt sine 1 milliarder kroner på, forblir et mysterium.
I Dagens Næringslivs lørsdagsutgave kom det frem at Boo.com rett før konkursen hadde planer om å gi ut et livsstilsmagasin. Dette skulle bringe omsetning og penger i kassa.
- Hvis vi hadde fått inn pengene (fra investorene- jour. anm.) kunne vi snudd om bedriften. Da ville historien bli ganske annerledes. Jeg tror ikke bankene forstår e-commerce-sektoren og hvor komplekse disse selskapene er, sier Ernst Malmsten til den britiske avisen Sunday Business.