Interaktiv musikk-kanal med ønskekonsert

Digital-TV-kanalen M2 sender 24 timer på nettet og på TV. M2 er en del av MTV-sfæren og gir seerne mulighet til å være "video jockey" (VJ) for én time.

Canal Digital har i oktober lansert MTVs digitale søsterkanal M2 i alle skandinaviske land.

- Målgruppen er ung, og M2 er et supplement til det totale musikktilbudet fra oss, sier adm.dir. Espen Asheim i Canal Digital Norge.

- Vi regner ikke med de store seertallene. Dette er kun et supplement til vårt totale musikktilbud, sier han.

Kanalen M2 kan kun tas inn av folk med digital mottakerutstyr.

MTV Networks har tre musikk-kanaler som skal dekke målgruppen fra de aller yngste opp til 50-åringene. Hovedkanalen MTV tar seg av de litt eldre tradisjonelle ungdommene som er hit-orienterte, VH-1 er kanalen for aldersgruppen som nekter å innse at rock er en utdøende musikkform, mens M2 skal nå de mest innovative og teknologi-interesserte ungdommene.

M2 har eksistert i USA siden 1996 og er skikkelig billig-TV uten VJer, reportasjer og pausereklame. MTV fyller kanalen med uredigerte intervjuer og interaktivitet fra brukerne. Seerne kan selv velge ut 14 av sine favorittvideoer som man plukker fra en database som rommer 3.500 musikkinnslag.

Ønskene sendes over e-post og er man heldig, kan seeren få fylt en times program med egne videovalg.

Til toppen