Internasjonal gruppe for lokal reklame

En internasjonal interessegruppe, som skal utarbeide standarder for lokal annonsering på Internett, vil opprettes 19. mars.

Internet Local Advertising & Commerce Association (ILAC) dannes for å utvikle standarder for lokal annonsering på nettet. Målet er å gjøre slik annonsering mer attraktiv for annonsører og forbrukere, skriver Internet IT Informer.

Så langt har det varslede stiftelsesmøtet, som skal holdes i St. Louis, USA, fått henvendelser fra over 160 toppledere. Blant selskapene som sitter i stiftelseskomiteen for selskapet, er Microsoft, BigBook, Pacific Bell Interactive Media og Times Mirror.

Blant bransjene som har meldt seg på er aviser, telefonkataloger, rubrikkaviser, netthandlere, søkemaskiner, salgsagenter, og et utall andre.

- Vi sendte ut en telefaks der vi luftet denne ideen til noen store selskaper for ti dager siden. Vi er overrasket over bredden og tyngden i de selskapene som nå stiller seg bak initiativet, sier John Kelsey i The Kelsey Group til Internet IT Informer.

- Det er tydelig at disse selskapene ser lokal annonsering på Internett som et viktig vekstområde fremover, sier han.

Til toppen