Interne salgslekkasjer i HjemmeNett

Det lekker internt i HjemmeNett, eid av blant annet Hjemmet Mortensen, Orkla og Egmont. Nå har to salgssjefer zoomet seg fra portalen HjemmeNett til kjøpeguiden Zoom.

Salgssjef i HjemmeNett, Fatmir Bratli-Nikqi, har sagt opp sin stilling og gått over til Zoom. Også forgjengeren i stillingen som salgssjef i HjemmeNett, Bente Klemetsdal, forsvant til Zoom, som ble startet opp av ennå en tidligere Hjemmet-Mortensen/Orkla-person, Mogul Media-gründer Per Siljubergsåsen.

Grunnen til at Fatmir Bratli-Nikqi gikk over fra nettstedet HjemmeNett til Zoom, oppgir han først og fremst å være fascinasjon og interesse for handel på Internett.

- Det er et spennende handelskonsept, fordi Internett i framtiden vil dreie seg veldig mye om nettopp handel på nett. Dette har stort framtidspotensial, tror Bratli-Nikqi. I Zoom vil han være salgssjef for Norge og de andre landene Zoom planlegger å etablere seg i.

- Noe av utfordringene med den nye jobben er å jobbe med et internasjonalt marked og ha større valgmuligheter for annonsører og partnere. Man kan nå sin målgruppe på tvers av grensene, for eksempel med sponsing på tvers av landegrensene, sier Bratli-Nikqi. Han understreker at lønn ikke var utslagsgivende da han bestemte seg for å gå over til Zoom.

- Lønnsbetingelser er naturlig nok en viktig motivasjonsfaktor, men langt i fra den avgjørende faktor når det gjelder valg av jobb, sier han. I neste uke skal Bratli-Nikqi være på plass i lokalene i Forskningsparken.

I HjemmeNett forteller utviklingssjef Bård Brænde at salgssjef-stillingens oppgaver vil bli delt i tre.

- Fatmir slutter hos oss, og i den anledning har vi delt opp salgsavdelingen i tre seksjoner. Vi får en ny person på bannersalg, mens jeg tar over key account og kontakter på sponsoratene. I tillegg har vi tett samarbeid med eShop og Rune Thorvaldsen der, sier Brænde til digi.no. Det er ikke klart hvilken tittel Brænde vil få.

Til toppen