Internett-kongen kjøper Stepstone-konkurrent

Etter en tøff budkrig vant Yahoo! kampen om HotJobs. For Yahoo! leter desperat etter tjenester man kan ta betalt for.

Etter en nervepirrende budrunde, vant Yahoo! kampen om å hvem som skulle kjøpe opp HotJobs. Bransjen er inne i en sterk konsolidering på grunn av store tap, noe som blant annet har ført til at norskbaserte Stepstone har måttet gi opp sine store ambisjoner. Storebror i bransjen, TMP-eide Monster.com, har, som navnet så godt illustrerer, knust mange av sine konkurrenter og lå an til å bli enda større ved å kjøpe opp nok en konkurrent. Men spørsmål fra amerikanske konkurransemyndigheter og et overraskende bud fra Yahoo! stoppet dem.


Yahoo! og TMP lå i slutten av desember i en budkamp, men nå har TMP gitt seg etter at Yahoo! høynet sitt bud til 436 millioner dollar. Helt på tampen av året offentliggjorde TMP at de ikke ville legge inn noe høyere bud.

Yahoo! har allerede en jobbseksjon med to millioner jobbsøkere og kan nå legge til ytterligere fem millioner.

Til toppen