Intervett fikk Statoil

Statoil har inngått en avtale med Intervett om å levere oljeselskapet løsninger for interaktive medier. Dermed mister New Media Science en kunde som skal være verdt et sted mellom 15 og 20 millioner kroner over de nærmeste to årene.

I pressemeldingen fra Intervett heter det at avtalen er inngått for to år med mulighet for ett års forlengelse.

For Intervett er kontrakten spesielt interessant fordi Statoil har en langsiktig og ambisiøs strategi for satsing på IT, heter det i pressemeldingen.

Med hjelp av interaktive medier skal oljeselskapet blant annet formidle nyheter til kunder, ansatte og andre interesserte, utvikle handelsløsninger over Internett og profilere konsernet.

Statoil er det eneste norske selskapet med en notering på det engelske magasinet Information Strategys Topp 100-liste over Europas beste konsernstrategier for IT.

New Media Science har tidligere levert Internett-løsninger for Statoil.

Til toppen