IP-sentralbord senker kostnadene

Bytt til IP-sentralbord og reduser telekostnadene til en tredel, er budskapet til Tellix.

Tellix Communication tilbyr bedrifter IP-telefoni og et avansert sentralbord med web-grensesnitt. Sentralbordet kan konfigurere ringekøer, talebeskjeder, tastevalgsmenyer og dag- og nattinnstillinger.

Tellix Communication er fortsatt bare i støpeskjeen, og har levert IP-telefoniløsningen til vel 150 bedrifter. Men i år tror salgssjef Eddy Bang at salget for alvor vil lette.

Tellix ansetter nå tre selgere som skal håndtere det forventede trykket. Selskapet har utviklet pakkeløsninger for bedrifter én til tjue ansatte.

– En fembruker løsning fra Tellix, som inkluderer fem numre og telefonsentral, koster mindre per måned enn et ISDN-abonnement fra Telenor, sier Bang til digi.no.

Han mener løsningen vil koste en tredel av det bedrifter nå betaler i telekostnader, og at besparelsen blir enda større hvis det fra før ikke er investert i sentralbord.

Ettersom løsningen ikke baserer seg på en fysisk telefonsentral hos kunde, og det ikke er noen programvareinstallasjon blir det enklere å knytte til flere telefoner og brukere.

Et enkeltmannsforetak må betale 490 kroner i etablering og 49 kroner for abonnement, mens et tyvemannsforetak betaler 499 kroner i måneden. I tillegg tilbys lave takster til mobil og fastnett, lave utenlandspriser og månedsavgift og gratis ringing til andre Tellix-abonnenter.

Til toppen