IT-bransjens kjenningsmelodi - del III

IT-bransjen trenger en ny kjenningsmelodi for HVERT ENESTE trinn i prosessen fra gründervirksomhet til IPO til konk til gjenoppbygging.

For ikke så lenge siden foreslo digi.no at IT-bransjen burde få seg en ny kjenningsmelodi. Vi fikk inn mange forslag fra leserne, og publiserte noen av dem i en oppfølger.
Av en eller annen grunn var det ingen som foreslo The Doors´ "Riders on the storm", og det var en tilsvarende skrikende mangel på forslag til den i visse tilfelle svært så passende Bowie-låta "Always crashing in the same car"...


Fra digi.no-leser Magne Hagen Flatval har vi fått inn følgende forslag til låter som egner seg for nettselskaper og IT-bransje i forskjellige deler av livssyklusen. Vi synes listen er så omfattende at den trygler om publisering. Har du egne forslag? Legg dem inn i vårt debattforum (se lenke nederst på siden).

Startfasen av en dot com:
The Who - I can see for miles.
Tom Waits - Whats he building.
The Beatles - Magical Mystery tour.
Vømmøl - Itjnå som kjem tå sæ sjøl.
Jefferson Airplane - Volunteers.

Første emisjon / IPO:
ABBA - Take a chance on me.
Vømmøl - Tango Kapital.
The Beatles - Baby you're a rich man.
Ministry - Thieves.

2 uker etterpå:
The Police - King of pain.
Southpark - What would Brian Boitano do?
The Exploited - Race Against Time.

14. emisjon/Avvikling:
The Police - Cant stand loosing you.
Southpark - What would Brian Boitano do?
R.E.M - End of the world as we know it.
The Beatles - The End.

2 uker etter avviklingen:
The Who - I can see for miles.
osv.osv.osv.

Til toppen