iVisjon utvider sitt filmtilbud på nett

iVisjon har gjennom SF Anytime, tegnet en rekke nye avtaler med filmselskaper for filmutleie på nett.

Filmutleie på nett (video on demand) er i ferd med å utkonkurrere de fysiske butikkene.

Til en leiepris for under 40-lappen i døgnet per filmtittel, får stadige flere personer øynene opp for å bestille film over nettet.

Kundene kan kjøpe filmene direkte fra TV-en som «Film på bestilling», som spilles av digitalt gjennom et fiberoptisk nettverk. Brukerne kan spole, pause, stoppe og legge inn bokmerker i filmen.

En undersøkelse fra TNS Gallup i høst, viser at hver femte bredbåndsbruker i Norge nå har koblet TV-apparatet eller hjemmekinoanlegget til bredbåndet. Undersøkelsen viser også at snaue 20 prosent har koblet stereoanlegget til PC-en og bredbåndet for å kunne høre musikk og webradio.

Dette forteller at markedet begynner å bli modent for innholdsleverandørene. Ingen andre norske innholdsleverandører på bredbånds-TV har tilgang til så mange filmer som det iVisjon nå har, hevder selskapet.

digi.no omtalte i november avtalen den svenske distributøren og video on demand tjenesten SF Anytime inngikk med 20th Centure Fox. Avtalen gir iVisjon rettighetene til å vise filmer som Day After Tomorrow, I Robot og Dodgeball.

I dag melder iVisjon i en pressemelding om en ny avtale inngått med Warner Bros, som gir rettigheter til å distrubere filmer fra Warner Bros. gjennom IPTV. Dette er kjente filmer som Harry Potter, fangen fra Azkaban, Mystic River, Troja og Den siste samurai.

iVisjon er i dag den eneste norske bredbåndsleverandøren som får filmer fra begge disse filmselskapene på IPTV. Avtalene er forhandlet fram av den svenske video-on-demand-tjenesten SF Anytime.

- Warner Bros. har noen av de største og beste filmene som noen gang er laget. Vi får alle de nye filmene deres senest seks måneder etter DVD-premieren. I tillegg får vi tilgang til en rekke klassikere fra arkivet, sier direktør og ansvarlig redaktør i iVisjon, Øyvind Klausen i en pressemelding.

Til toppen