Jan Grønbech blir rubrikk-konge

Tidligere DoubleClick- og Adlink-sjef Jan Grønbech kaster seg på en ny digital utfordring. Nå skal han dra igang Orkla og A-pressens nye rubrikksatsing på Internett.

- Til å begynne med er jeg innleid som prosjektleder for å styre fase én av den nye rubrikksatsingen til Orkla Media og A-pressen ASA, forteller Jan Grønbech til digi.no. Grønbech legger ikke skjul på at han har lyst på jobben på permanent basis, og bekrefter at han har søkt på jobben.

Les mer om den digitale rubrikksatsingen:


Det nye webselskapet har ennå ikke fått noe navn, det pågår for tiden en navnekonkurranse internt i begge konsernene (dersom noen av digi.nos lesere vil hjelpe, send en mail til Jan Grønbech), forteller den tidligere Adlink-sjefen som ser for seg en lansering av den nye tjenesten rundt kommende årsskifte.


- Jobben blir i første omgang å bygge opp en organisasjon på 15-20 mennesker, og bygge en teknologisk plattform som integrerer samtlige rubrikkannonser fra de totalt 70 avisene som inngår i nettverket, sier Grønbech.

Rubrikknettverket vil samle alle annonser for bil, stilling ledig, eiendom og stort og smått som er å finne i A-pressen og Orkla Medias mange lokal- og regionalaviser i landet. Ifølge Grønbech er teknologiparter og systemløsning valgt, men han kan ennå ikke gå ut med detaljer om denne avtalen.

- Er det Schibsteds FINN dere nå skal ta?

- Målet er ikke "å ta" noen som helst, men å lage en løsning som gjør rubrikkproduktene til samtlige 70 aviser enda bedre. Vi ønsker naturligvis å konkurrere med FINN på alle områder, det være seg på brukervennlighet, nedlastingshastighet, layout, søkemuligheter og innhold, sier Grønbech som blant annet får med seg Bilnett og Jobbnett i den nye satsingen.

Til toppen