Jobbsøkere kan kjøpe e-opplæring

E-læringsselskapet Edvantage Group og rekrutteringstjenesten Jobline har inngått en samarbeidsavtale. Joblines kandidater skal nå tilbys relevante kurs og opplæring via Internett. Men det koster penger.

E-læringsselskapet Edvantage Group og rekrutteringsselskapet Jobline, har inngått en samarbeidsavtale. Sammen skal selskapene tilby Joblines 35.000 kandidater kompetansehevings-programmer via Internett.

Kandidatene vil i første omgang få tilbud om etterutdanning innen fagområdene økonomisk analyse, regnskap, programmeringsspråk, ulike språk, strategi, markedsføringsstrategier, salgsteknikk og organisasjonsutvikling.

Jobline-direktør Haakon Gellein er svært fornøyd med sin nye samarbeidspartner.

- Vi har allerede etablert samarbeid med flere høyskoler, og ser på dette som en god utvidelse av tilbudet vi allerede har. De fleste av våre kandidater er aktive Internett-brukere, derfor passer tilbudet fra Edvantage group meget godt for dem, sier han.

Edvantage group har spesialisert seg på å bygge opp læringsportaler for selskaper. Blant annet har de, ifølge en pressemelding, bygget opp en slik tjeneste i både Orkla og Gjensidige NOR. E-læringsselskapet samarbeider også med flere utdanningsinstitusjoner. Blant disse er Duke, Harvard, Insead, BI, NKI og NKS.

Thomas Berglund, som er administrerende direktør i Edvantage Group, synes Joblines kandidater er en spennende gruppe for e-læringstjenestene fra selskapet.

Edvantage Group skal tilby relevante kurs og opplæring. Med dette menes at kurstilbudene skal være sammensatt ut fra behov som Jobline identifiserer i sin kandidatbase. Det er en forutsetning at kursene som tilbys, gir universitetspoeng.

- Det er viktig at kursene gir vekttall. Jobline er opptatt av kvaliteten her, sier Gellein til digitoday.no.

Han opplyser at kursene koster penger.

- Dette er business, sier han og legger til at det Jobline egentlig gjør er å bidra til at Edvantage Group når ut til flere relevante kandidater med kurs-tilbudene sine.

Til toppen