BEDRIFTSTEKNOLOGI

Kabinpersonalet får Nokia-mobiler

Avanade har levert «et av verdens største mobilitetsprosjekter».

Delta Airlines håper Avanade-appen kan bidra til bedre service og større omsetning ombord.
Delta Airlines håper Avanade-appen kan bidra til bedre service og større omsetning ombord. Bilde: David R. Frazier Photolibrary, Inc. / Alamy/All Over Press
22. aug. 2013 - 16:14

AT&T, Avanade, Microsoft og Nokia har samarbeidet om et prosjekt for å utstyre 19 000 kabinansatte i Delta Airlines med Windows-drevne mobiltelefoner av typen Lumia 820.

Kjernen i prosjektet er en app basert på «Avanade Mobile Platform». Appen henter nettverk fra AT&T – både lokalnett og «4G» – og betalingsløsning fra Microsoft Dynamics.

Avanade skal levere support, vedlikehold og forbedringer til løsningen over en periode på tre år.

Appen brukes til å effektivisere salg av varer og tjenester til passasjerene. Den gjør at kreditt- og kontantkort kan prosesseres i tilnærmet sanntid. Hver transaksjon utløser en digital kvittering som sendes til kunden per e-post. Appen kan prosessere digitale rabattkuponger som vises på passasjerenes mobiler.

Partene håper at appen skal gjøre det mulig for kabinpersonalet å betjene passasjerene raskere og bedre enn i dag, og kanskje også øke omsetningen av varer og tjenester om bord.

Delta Airlines tilbyr trådløst internett på mer enn 800 fly. Rutenettet dekker Japan, Nord-Amerika og Europa, med 15 000 flyvninger daglig.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.