Kelkoo og TradeDoubler i europeisk e-handelssamarbeid

Kelkoo, Europas ledende shoppingportal, har i dag inngått en toårig pan-europeisk samarbeidsavtale med TradeDoubler, som leverer salgs- og markedsføringsløsninger online.

E-handelsportalen Kelkoo har implementert TradeDoublers teknologi for å gi sine kunder et verktøy for å analysere online salg, kampanjer og aktiviteter samt evaluering av effekten av ulike salgsaktiviteter hos Kelkoo.

TradeDoublers teknologi har blitt testet ut i en seks måneders testperiode.

- Å spore salg via TradeDoubler gør det mulig for oss å tilby våre kunder en mer effektiv salgsstrategi på nettet, samt sammenligne data på avkastning av markedsinvesteringer for ulike kundesegment. Kelkoo er det første annonsøren på nettet som kan gi en høy garanti på investerte markedsføringsbudsjetter for alle sine kunder I Europa. For to år siden diskuterte vi klikk og ikke visninger med våre kunder, nå hjelper vi dem med å bli kjent med salg og ikke bare antall klikk, sier Kelkoo-sjef Pierre Chappaz i en pressemelding.

Martin Henricson, daglig leder i TradeDoubler, sier i meldingen:

- Avtalen bekrefter potensialet for våre forretningsløsninger. Innenfor dette segmentet er Kelkoo en ideell kunde for oss. Vi deler både det pan-europeiske perspektivet samt fokus på kunderesultater og online salg. Derfor har vi mange mange felles kunder som takket være denne avtalen kommer til å få ytterligere forbedret resultat.

Til toppen