Les dem og skriv deretter amazon.com, haugenbok.no, bokkilden.no eller en annen bokhandleradresse i adressefeltet ditt i nettleseren. Bestill boken "Permission Marketing" av Seth Godin. Les hele boken.
Når du er ferdig med den, gjør følgende: Skriv Ideavirus i adressefeltet. Last ned hele Seth Godins siste bok "Unleashing The IdeaVirus".
Når du har lest denne boken: Sett deg ned ved en hvit vegg. Stirr inn i denne én dag, en halv dag eller en time.
Still deg selv spørsmålet: Er det smart å fortsette som avbrytemarkedsfører, burde jeg ikke heller bli en samtykkemarkedsfører?
Som avbrytemarkedsfører synger du på siste verset. (Du skråler og hyler, og det er bare snakk om tid før din en gang så liflige sang blir til
desperate rop om hjelp.)
Du har maksimum 10 år igjen. Om 10 år er 30 sekunders reklamefilmer noe vi mimrer om, og løver i Cannes noe vi ler av. Det du har trent deg opp til -
å lage reklamefilmer som vinner i Gullblyanten - vil ha omtrent like høy markedsverdi som den en bilmekaniker med Ford Anglia som spesialområde
har (kanskje ringer de fra et museum).
Men hvis du kommer til sans og samling. Hvis du bestemmer deg for at du i stedet - med utgangspunkt i det du kan om kunsten å forføre, underholde og
fange oppmerksomhet - bestemmer deg for å bli en samtykkemarkedsfører, lover jeg deg at det vil gå deg godt, og at du vil leve lenge i landet.
FOR: Blant oss samtykkemarkedsførere er så som så med kompetanse, erfaring, teft og metode. Her finnes det en og annen konvertert AD og tekstforfatter, men stort sett finnes det bare teknologer (mange av dem blir mer og mer menneskelige), nyutdannede businesskonsulenter og mislykkede DM-folk.
Her på den andre siden er det grønne enger for folk som føler, for folk som kan kunsten å kommunisere, for folk som elsker en god latter, en rar tanke,
en hestehov i desember, et skikkelig tramp i klaveret, en stor og skeiv tanke.
Tullprat? Kanskje det, men les Seth Godin, før du sender meg en mail, OK?