- Klokt av Forbrukerombudet

Netcom er tilfreds med vedtaket om markedsføring av LTE som «4G».

Forbrukerombudet har i dag avgjort at de ikke har innvendinger mot at Netcom markedsfører LTE som «4G». Samtidig oppfordrer de Netcom til å opplyse kundene om hva slags ytelse de kan vente seg når de tar i bruk «4G».

    Les også:

– Vi tror Forbrukerombudet har gjort en riktig vurdering og fattet et klokt vedtak, sier fungerende kommunikasjonssjef Charlotte Erikstad i Netcom til digi.no.

Erikstad viser til at Forbrukerombudet erkjenner at LTE er en annerledes teknologi og godt kan kalles «4G».

Hun sier at Netcom stiller seg positivt til oppfordringen om å informere kundene om den faktiske ytelsen de kan vente seg når de abonnerer på mobilt bredbånd.

– Vi vil informere om dette når folk kjøper «4G», og vi har et ønske om å opplyse om dette i markedsføringen, presiserer hun.

Netcom uttalte før jul at de vår åpne for å differensiere abonnementer på mobilt bredbånd etter ytelse, slik leverandører av fast bredbånd har gjort i mange år.

– Vi er fortsatt åpne for dette, men har ikke tatt stilling til når vi ønsker å gå ut med denne typen differensiering, sier Erikstad.

Til toppen