Knallrespons på nettannonse

digi.no fikk en formidabel respons på sin julekonkurranse, som ble avsluttet mandag. I løpet av de vel 11 dagene konkurransen varte, ble det registrert 2605 klikk på annonsen, hvorpå 691 lesere sendte inn svar. Det gir en deltakerandel på formidable 26,5 prosent.

- Julekonkurransen har slått alle tidligere rekorder på digi.no med hensyn til antall klikk på annonsen på kort tid. Mer interessant er det imidlertid at deltakerandelen er på 26,5 prosent. Det er en formidabel respons, som viser hvor lav terskelen er for å respondere på nettet sammenliknet med tradisjonelle medier, sier prosjektleder Kasper Gisholt i digi.no.

Konkurransen var lagt opp slik at brukerne skulle svare på tre spørsmål der svarene kunne finnes ved å klikke på de øvrige annonsene på digi.no.

Harald Almendingen i Datex ble trukket ut som vinner av årets julekonkurranse, og i premie får han en Lotus Intranet Starter Pack til en verdi av 18.000 kroner. Og dét skulle vel passe bra for 23-åringen, som til daglig arbeider som systemutvikler i IT-selskapet Datex.

Til toppen