Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Ikke kast bort tiden på dårlige løsninger for videomøter
Trenden i avismarkedet er helt klar. Mens dagsavisene falt i opplag, økte nisjeavisene opplaget med nesten 3.000 eksemplarer. Det viser tallene fra NAL som har delt gruppene i "Aleneaviser", "Løssalgsaviser", "Nisjeaviser", "Nummer-1 aviser" og "Nummer-2 aviser".
Opplag etter konkurransesituasjon
- Det er to tendenser. Økonomiavisene (Dagens Næringsliv og Finansavisen) øker samtidig som de helt lokale avisene øker. Men det er finans- og økonomiavisene som øker mest, sier Kurt Borgen, administrerende direktør i NAL, til digitoday.no.
Han tror at økningen for Computerworld kommer av en generell økning i interessen for data og IT i befolkningen.
Borgen mener også at det er gode tider i vente for nisjeavisene.
- Jeg tror at dette markedet er stabilt voksende, sier Borgen til digitoday.no.
Les om allmennavisene:
Aviser taper terreng langsomt