Kø for å kjøpe nettfiasko

Etter at e-handelsfiaskoen Boo.com slo seg selv konkurs denne uken, har 42 selskaper stilt seg i kø for å kjøpe restene.

Den første store e-handelskonkursen i Europa kom denne uken etter at Boo.com slo seg selv konkurs. Selskapet, med to svenske gründere i spissen, hadde brukt utrolige hele én milliard norske kroner på Boo.com etter bare seks måneders drift. Da verken omsetning eller inntekter kom inn, og selskapet iukke greide å reise nok kapital i siste emisjonsrunde, sa eierne stopp.

Det kjente konsulent- og advokatselskapet KPMG ble bedt om å avvikle selskapet.
Les om starten og slutten på Boo.com eventyret:
Totalkollaps for Boo.com
Merkeklær skal gi nettsuksess
KPMG har de siste dagene etter konkursen fått henvendelser fra en lang rekke potensielle kjøpere som ønsker å grave i asken etter Boo.com, melder Associated Press (AP) fredag.


Det er blant annet andre e-handelsselskaper og Internett-selskap som har vist interesse for Boo.com. Fredag kveld går fristen for de som ønsker å inngå forhandlinger med eierne om overtagelse. Fremgangsmåten er her at interessentene må sette én million pund, 13 millioner norske kroner, på klientkonto hos KPMG.

Allerede i helgen skal det startes forhandlinger med interessenter, mens det er ventet konkrete bud på Boo.com allerede tidlig neste uke.

AP skriver at det er 20 millioner dollar i fordringer mot Boo.com, noe en eventuell kjøper må betale før selskapet kan gjenoppstå.

Til toppen