Kombinerer web-CRM med IP-telefoni

Cerum integrerer IP-telefoni i sin webbaserte CRM for små og mellomstore bedrifter.

Det Mo i Rana-baserte selskapet Cerum (tidligere Kreasoft) har siden 2000 levert egenutviklede webbaserte kundehåndteringssystemer – CRM – til små- og mellomstore bedrifter. Avhengig av hvor mange moduler kunden ønsker, koster Cerums CRM fra 189 kroner til 365 kroner i måneden. Den mest avanserte løsningen omfatter opptil 800 forskjellige brukerverktøy.

Nå utvider Cerum tilbudet ved å inkludere IP-telefoni i pakken og integrere den mot CRM-systemet. Abonnementsprisen blir den samme. Kunden må betale tellerskritt, men disse vil være rimeligere enn på fasttelefon.

Daglig leder Rolf-Ørjan Høgset i Cerum venter en kraftig vekst, fra 400 bedrifter og 4 000 brukere i dag til 1 800 bedrifter og 12 000 brukere innen utgangen av 2007.

Opptil 15 nye selgere skal tilsettes for å selge den nye pakken.

– Vi skal være konkurransedyktige i pris i forhold til de store som Telenor og Telio, sier Høgset til digi.no.

Cerums telefoniløsning omfatter et webbasert sentralbord, hvor man kan sette opp ringegrupper, tale- og tastestyring, viderekobling og talemeldinger. Høgset hevder å være den første med et tilbud om webbasert CRM integrert med telefoni.

Til toppen